BESZÁMOLÓK MÁRCIUS

Műhelyfoglalkozás: Játékos „mesélkedő”, avagy a képességek próbája

„Azok a gyerekek, akik mese nélkül nőnek fel, több tanulási nehézséggel kénytelenek megbirkózni, ráadásul elveszítenek egy nagyon fontos dolgot: saját belső képeiket, saját fantáziájukat.”

„A mesék élni segítenek”

(Boldizsár Ildikó mesekutató)

mese1Jó hangulatú játékos vetélkedőn vettek részt a jelentkező negyedikes diákok 2015. december 11-én. A vetélkedő célja a magyar népmesék népszerűsítése volt.

A résztvevők ötfős csoportokba sorolódtak a kapott színek alapján. A népszerű „Magyar népmesék”rajzfilmsorozatból „A  szegény ember kilenc tyúkja” című tréfás mesével ismerkedtek meg, majd következett a képességek próbája. Először a megtekintett mese képeit kellett sorba rendezni. A ” Szemfüles ” feladatokat azok tudták jól megoldani, akik jól megfigyelték a látottakat, és megjegyezték a hallottakat.  Majd következtek az anagrammák, melyeknek összekevert betűi a mesében szereplő szavak voltak. Az „Írd füllel! ” feladatban a hosszú mássalhangzókat tartalmazó szavakat kellett megfigyelni és megjegyezni. Végül a szemek tornája következett: az egymás alá írt szavak közül kellett megkeresni az elsővel megegyezőt.

A csapatok közötti verseny szoros volt, de a vetélkedőn csak nyertesek voltak, mindenki jól szórakozott. A versenyzők emlékül egy kis könyvjelzőt vihettek haza.

Befejezésül pedig mindenki beszámolhatott legkedvesebb meséiről. Ebből kiderült, hogy A GYEREKEK MA IS SZERETIK A MAGYAR NÉPMESÉKET!

mese2 mese3
mese4

Játékos ” mesélkedŐ
http://egyszervolt.hu/estimese/
http://mek.oszk.hu

 

Olvassátok és hallgassátok a magyar népmeséket!
Jó meseolvasást kívánok: Magyar Istvánné Marika néni

Magyar Istvánné

Gyógypedagógus, inkluzív nevelés tanára, szaktanácsadó

Line-4