Kooperatív technikák alkalmazása az alsó tagozaton

a1A 2016. október 19-én tartott műhelyfoglalkozás célja a kooperatív tanulási módszerek bemutatása, elsajátítása.

A műhelyen 22 pedagógus vett részt, a megye több településéről érkeztek a kollégák. Sokféle előismerettel rendelkeztek.

Nagyon érdeklődőek voltak. A foglalkozás során az alábbi főbb témákat dolgoztuk fel.

  • A kooperatív tanulás bevezetésének kiváltó okai. Társadalmi elvárások, amelyek a pedagógusoktól is elvárnak módszertani fejlődét, változtatást. A tanári kompetenciák fejlődése.
  • Mire ad lehetőséget a kooperatív tanulás. Mely készség, képességterületek fejlesztésére alkalmas.
  • Jellemzői, előnyei, hátrányai. Mikor alkalmazható.
  • A négy alapelv, amely nélkül nem kooperatív egy tanítási óra.
  • A kooperatív ülésrend. Alapvető készségek csoportmunka közben. Szabályok a csoportmunkában.
  • A tanulásirányítás fő építőkövei.
  • Csoportalakítás szabályai, módszerek a csoportok kialakításához.
  • A csoportfejlesztés első lépései. (pl.: plakátkészítés, csoportnév ….)

Megismerkedtek néhány konkrét módszerrel, pl: Ablak, TTM tábla, Elvárásfa. Csoportalakítás módszereit megbeszéltük, néhány bemutatásra került példákon keresztül. Sok jó ötlet is elhangzott, tapasztalatok megosztása azok részéről, akik már alkalmazták.

Következő alkalommal konkrét iskolai tananyagot feldolgozó, ellenőrző módszereket csinálnak végig a kollégák, hogy saját tapasztalat, élmény alapján könnyebb legyen a napi munkába történő beillesztése.

Jó hangulatú műhelyfoglalkozást zártunk. Reméljük a következő alkalommal is sok hasznos tudással, vidáman távoznak a kollégák.

Kaló Anikó, tanító

a3 a2

 

 

 

 

 

 

Line-4