Műhelyfoglalkozás: Játékos „mesélkedő”, avagy a képességek próbája
„Azok a gyerekek, akik mese nélkül nőnek fel, több tanulási nehézséggel kénytelenek megbirkózni, ráadásul elveszítenek egy nagyon fontos dolgot: saját belső képeiket, saját fantáziájukat.”
„A mesék élni segítenek”
(Boldizsár Ildikó mesekutató)
Jó hangulatú játékos vetélkedőn vettek részt a jelentkező negyedikes diákok 2015. december 11-én. A vetélkedő célja a magyar népmesék népszerűsítése volt.
A résztvevők ötfős csoportokba sorolódtak a kapott színek alapján. A népszerű „Magyar népmesék”rajzfilmsorozatból „A szegény ember kilenc tyúkja” című tréfás mesével ismerkedtek meg, majd következett a képességek próbája. Először a megtekintett mese képeit kellett sorba rendezni. A ” Szemfüles ” feladatokat azok tudták jól megoldani, akik jól megfigyelték a látottakat, és megjegyezték a hallottakat. Majd következtek az anagrammák, melyeknek összekevert betűi a mesében szereplő szavak voltak. Az „Írd füllel! ” feladatban a hosszú mássalhangzókat tartalmazó szavakat kellett megfigyelni és megjegyezni. Végül a szemek tornája következett: az egymás alá írt szavak közül kellett megkeresni az elsővel megegyezőt.
A csapatok közötti verseny szoros volt, de a vetélkedőn csak nyertesek voltak, mindenki jól szórakozott. A versenyzők emlékül egy kis könyvjelzőt vihettek haza.
Befejezésül pedig mindenki beszámolhatott legkedvesebb meséiről. Ebből kiderült, hogy A GYEREKEK MA IS SZERETIK A MAGYAR NÉPMESÉKET!
Olvassátok és hallgassátok a magyar népmeséket! |
Magyar Istvánné
Gyógypedagógus, inkluzív nevelés tanára, szaktanácsadó