HATÉKONY TANULÁSSZERVEZÉS AZ IDEGEN NYELVI ÓRÁN

2016. május 12-én a fenti témáról tartottunk műhelyfoglalkozást angoltanároknak.

a1A leghatékonyabb tanítás és tanulás akkor történik, ha a tanulók aktívan vesznek részt az órában. Ezt olyan óraszervezéssel tudjuk elérni, ami biztosítja azt a légkört, amiben a tanár és a tanulók egymást támogató, a másikat tisztelő módon beszélnek egymással és figyelnek egymásra.

Meg kell tehát teremtenünk ennek feltételeit. Minden helyzet egyedi az órán. Nincs tehát olyan recept, ami minden körülmények között eredményes, de a tanárnak törekednie kell arra, hogy minél kedvezőbb tanulási körülményeket biztosítson diákjainak az osztályterem mesterséges környezetében.

Ezért hasznos dolog folyamatosan új technikákat megismerni, vagy régieket újra átgondolni, és kipróbálni, vajon jól működnek-e saját diákjainkkal.

A műhelyfoglalkozáson ilyen technikákat ismerhettek meg a résztvevők. Először egy sok praktikus ötletet tartalmazó előadást hallhattak a témában, majd órarészleteket elemeztek, végül saját gyakorlatukról szólva ötleteket cseréltek.

Szűcsné Hütter Eszter, szaktanácsadó

a2 a3

Line-4